Kompetansenivå
Selvstendig kunne = høgaste ferdigheitsnivå
Kva handlar læringsmålet om?
Allmennlegen har ansvar for å sikra heilskapleg oppfølging av pasientar, og identifisera behov for samarbeid med relevante aktørar i helsetenesta. For de fleste pasientar er det allmennlegen som følger opp og koordinerer helsetenester. Pasientar med behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstenester, har i medhald av lovverket rett på koordinator. Koordinator blir i hovudsak oppnemt av kommunen. Som regel vil koordinator vera ein annan enn allmennlegen, og allmennlegen deltar i oppfølginga med rolla som medisinsk ekspert. Ansvar og oppgåver bør då avklarast tidleg. I situasjonar der det ikkje er behov for oppnemning av koordinator, kan det vera hensiktsmessig å avklara allmennlegens koordineringsansvar.
Tips til samtale og refleksjon i individuell rettleiing
Kven avgjer om ein pasient treng ein oppnemnd koordinator, og kven søker om dette?
Kva pasientar har rett på å få utarbeidd ein individuell plan?
Korleis organiserer din kommune oppnemning av koordinator og utarbeiding av individuell plan?
I kva situasjonar oppnemner ein ansvarsgrupper? Kven gjer det, og kven skal delta? Korleis blir det gjort i din kommune?
Kva utfordringar kan oppstå dersom ansvar for koordinering ikkje blir tydeleg avklart, og korleis kan desse handterast?
Kva rolle har du som allmennlege i samarbeidet med ein koordinator?
Korleis forheld du deg til situasjonar der pasientar, pårørande og anna helsepersonell forventar at du tar på deg ansvaret for noko du ikkje har ansvaret for? Det kan for eksempel vera ynskje om å ordna opp i problem med NAV, barnevern, skule, heimesjukepleie.
Reflekter over ein kasuistikk der du har hatt ei koordinerande rolle. Kvifor var nettopp du koordinator? Kva erfaringar gjorde du deg i den situasjonen?
Dei sju legerollene
Kva legeroller er relevante for dette læringsmålet? Kva rolle opplever du mest utfordrande, og kvifor?
Ressurser
Først publisert: 02.07.2025 Sist oppdatert: 03.07.2025